Zabierz planszówkę na wakacje

Drodzy uczniowie, drodzy nauczyciele i rodzice! W ramach podsumowania naszych całorocznych zajęć z Kołem Gier Bez Prądu przygotowaliśmy dla Was kilka tytułów gier, które chcielibyśmy Wam polecić. Członkowie Koła wskazali trzy, ich zdaniem, najlepsze:

MAFIA IRL (6) - Wśród grających w zależności od liczby graczy znajdują się obywatele i mafiozi. Mafiozi znają swoją tożsamość i w trakcie rozgrywki eliminują obywateli, obywatele próbują eliminować mafiozów na drodze głosowania, ale nie jest to takie proste, bo mafiozi podszywają się pod obywateli, dodatkowo istnieją karty specjalne, które mogą jeszcze bardziej namieszać w rozgrywce.

CATAN (pierwotnie OSADNICY Z CATANU) (6) – Celem gry jest zdobycie 10 punktów. Polega na budowaniu osad, dróg i miast z pozyskiwanych surowców tj. wełna, glina, zboże, drewno i kamień. Każdy gracz w oparciu o kartę kosztu budowy i zebranych surowców buduje swoje imperium. Nie jest to jednak takie proste, ponieważ to, jakie surowce będą dostępne zależy od rzutu kostkami. W grze są też tzw. „karty rozwoju”, które dają różne możliwości: pozwalają ukraść surowiec innemu graczowi i zablokować dostęp do jednego pola; ukraść surowiec jednego typu wszystkim graczom; pobrać z banku dwa dowolne surowce; wybudować dwie darmowe drogi lub uzyskać punkt zwycięstwa.

7 CUDÓW ŚWIATA (5) – Gra, która po rozgryzieniu instrukcji i zrozumieniu, że rozgrywka odbywa się jednocześnie dla wszystkich graczy zdecydowanie skradła nasze serca. Gra ma kilka dodatków, ale też inne wersje, które są równie ciekawe, co gra podstawowa. Gra jest podzielona na trzy epoki, a zadaniem graczy jest wybudować etapy cudów, zbroić się, wytwarzać surowce, gromadzić monety, rozwijać się naukowo oraz zdobyć przynależność w Gildii, która daje korzyści na koniec gry. Uwaga! Ta gra silnie uzależnia.

WYPRAWA DO EL DORADO (4) – Nowość w naszej biblioteczce. W zależności od liczby graczy trzeba przeprowadzić 1 lub 2 pionki do El Dorado. Przemieszczamy się za pomocą podstawowego zestawu kart, który otrzymuje gracz oraz zakupionych w trakcie rozgrywki. Gra jest prosta i intuicyjna, szybko zdobywa sympatyków.

KR

ONIKI ZBRODNI (3) – gra kooperacyjna, detektywistyczna z modułem wirtualnej rzeczywistości. Poza tym, co znajdziemy w pudełku do gry używamy smartfona. Za jego pomocą prowadzimy rozmowy, zbieramy dowody i przeszukujemy pomieszczenia. Do dyspozycji mamy też specjalistów z różnych dziedzin: kryminolog, patolog, analityczka i informatyk, z którymi możemy nawiązać dialog i którzy zawsze są chętni do pomocy. Ta gra to coś innego, coś nietypowego i nie do końca bez prądu, ale warta polecenia.

ODJECHANE JEDNOROŻCE (3) – karciana gra, która ma na celu (w zależności od liczby graczy) zgromadzenie 6, bądź 7 jednorożców. Nie jest to jednak takie proste jak się wydaje. W tej grze jednorożce zamieniają się w pandy, są niszczone, przekładane do stajni innych graczy, albo nie mogą się w niej znaleźć. Szybka i prosta gra, która przysparza wielu emocji.

SEN (3) – Nowość w naszej biblioteczce. Gra karciana, w której koniecznie przyda się dobra pamięć, odrobina szczęścia, ale i zdolność do podjęcia ryzyka. Przegrywa osoba, która w ogólnym rozrachunku w swoich snach ma najwięcej kruków, ale nie jest łatwe być tego pewnym, kiedy możemy podejrzeć tylko 2 z 4 kart. Gdy któreś z Was wypowie słowo „Pobudka” czując pewność, że w jego śnie jest ich najmniej, może się okazać, że wcale tak nie jest, a wtedy kruki są doliczane. Gramy do 100 kruków.

W imieniu całej społeczności KGBP życzymy Wam wspaniałych wakacji i pozdrawiamy planszówkowo!

opublikowano: 2024-06-25, © Amanda Speth
   dział: Wydarzenia_szkolne
fot. Zespół Szkół im. M. Rataja

WSPIERAJĄ NAS

Festool
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski
DFM Sp. z o.o. producent mebli tapicerowanych
Primavera Furniture
Wydział Nauk Technicznych UWM
Warmińsko-Mazurska Agencja Energetyczna
Ochotnicza Straz Pożarna w Reszlu