Stambuł jako inspiracja: Nowoczesne metody nauczania zdobyte podczas kursu Erasmus+
W dniach 12-23 sierpnia Dorota Parada, Ewa Piechota, Artur Palke oraz Grzegorz Chomontowski uczestniczyli w kursie „Time to Become a 21st Century Teacher & New Teaching Methodologies to Motivate Creativity and Innovation in the Classroom” w ramach programu Erasmus+. Szkolenie odbyło się w fascynującym Stambule, mieście będącym skrzyżowaniem kultur i historii, co dodatkowo wzmocniło inspirujący charakter tego wyjazdu. Głównym celem kursu było wyposażenie nauczycieli w nowoczesne narzędzia dydaktyczne, takie jak aplikacje, programy komputerowe, tablice interaktywne oraz techniki pracy z materiałami audiowizualnymi, w tym zdjęciami i filmami. Uczestnicy mieli możliwość nauczyć się, jak projektować własne materiały dydaktyczne, które pozwolą w bardziej angażujący sposób przekazywać wiedzę uczniom. Szkolenie prowadziła Aysel z Turcji, która w przystępny i inspirujący sposób wprowadzała w tajniki nowoczesnych metod nauczania. Wspólna praca z nauczycielami z Hiszpanii, Słowacji i Rumunii umożliwiła także wymianę doświadczeń i zrozumienie, jak podobne wyzwania są rozwiązywane w innych krajach. Jednakże pobyt w Stambule nie ograniczał się jedynie do nauki. Miasto samo w sobie stanowiło żywe tło historyczne, które uczestnicy mieli okazję zgłębiać w wolnym czasie. Pierwsze dni kursu były okazją do zwiedzenia najbardziej znanych zabytków, takich jak Hagia Sophia – monumentalna świątynia, której mozaiki i architektura zachwycają odwiedzających od wieków, oraz Błękitny Meczet, imponujący swoją harmonią i pięknem wnętrz. Nauczyciele odwiedzili także Pałac Topkapi, gdzie mogli dowiedzieć się więcej o osmańskich sułtanach i ich wpływie na historię regionu, oraz Wielki Bazar, który oferuje bogactwo zapachów, kolorów i rzemiosła. Stambuł okazał się idealnym miejscem do rozwoju zawodowego i osobistego, oferując jednocześnie głębokie doświadczenia kulturowe. Uczestnicy wyjechali z miasta z głowami pełnymi pomysłów na nowe, bardziej angażujące metody pracy z uczniami, wierząc, że innowacje, które wdrożą, wpłyną na zwiększenie motywacji i zaangażowania młodych ludzi w proces nauki. Zdobyte umiejętności planują wdrażać w swojej pracy z uczniami, a także przekazywać je innym nauczycielom, aby wprowadzać nowoczesne metody nauczania w szkołach.
Nauczyciele mogli kształcić się dzięki przyznanej naszej szkole akredytacji, a koszty doskonalenia nauczycieli całkowicie finansowane są ze środków unijnych