“Rataj” z Erasmus+ 2024 w chorwackim Splicie

Na przełomie kwietnia i maja 2024 roku w ramach programu Erasmus+ odbyłam kurs Game Based Learning. Wszystkie zajęcia odbywały się stacjonarnie w chorwackim Splicie. Jak sama nazwa kursu sugeruje, zajęcia przepełnione były pomysłami wspierającymi kreatywność uczniów i nauczycieli. Podczas zajęć zapoznani zostaliśmy z różnymi narzędziami łatwymi do zastosowania w szkole, zarówno na lekcjach stacjonarnych, jak i online. Poznaliśmy platformę Learning Apps. Jestto darmowa, prosta w obsłudze platforma do tworzenia narzędzi, gier i zabaw edukacyjnych. Poza tworzeniem nowych gier można też korzystać z tych gotowych, opublikowanych przez innych użytkowników. Co więcej, każdą grę można także zmodyfikować. Kolejnym nowym dla mnie narzędziem jest Goosechase. Jestto platforma internetowa, gdzie tworzymy zadania online, ale rozgrywamy je w prawdziwym świecie.Goosechase ożywia społeczności i miejsca dzięki angażującym, interaktywnym wyzwaniom: nagranie filmu, jak uczniowie wypowiadają zdanie w języku obcym? Zlecenie wyszukania w Internecie konkretnej informacji? Prośba o nagranie dyktafonem dowolnego dźwięku? Po wykonaniu zadań przez grupy można ich dokonania zaprezentować wszystkim uczestnikom zabawy. Kolejnym poznawanym narzędziem była VITA. Jest to łatwa aplikacja do edycji wideo ze wszystkimi funkcjami potrzebnymi do filmowania. Co można dzięki niej zrobić? Po nagraniu filmów można je edytować, przycinając, dodając muzykę bądź osobno nagrany dźwięk. Przyspieszenie filmu? Zwolnienie tempa? Jakość Full HD? Przejścia między filmikami? Tak – i w dodatku w sposób naprawdę dziecinnie prosty. Jak można wykorzystać tę aplikację? Możliwość wykorzystania jej na komórkach uczniów czyni ją naprawdę bardzo użyteczną w zasadzie na dowolnym przedmiocie w szkole. Podczas chorwackiego kursu, podzieleni w grupy tworzyliśmy filmiki o Pałacu Dioklecjana w Splicie. Efekt? Dużo wiedzy, pięknych ujęć, integracji i dobrej zabawy.

Kursy w ramach programu Erasmus+ to wykłady, warsztaty i inne aktywności. Wolny dzień 1 maja spędziliśmy na zwiedzeniu wyspy Brač z jej atrakcjami, między innymi jedną z najpiękniejszych plaż na świecie. Na wyspie zwiedziliśmy teżzawodową szkołę rzeźby użytkowej, jedną z kilku w Europie.Poza inspiracjami i możliwością dzielenia się doświadczeniem z innymi nauczycielami, kursy pomagają w dotarciu do konkretnych narzędzi edukacyjnych. Atrakcyjność platform Magic School, BriskTeaching, Twine, BookKreator i Live WorkSheets jest imponująca i godna uwagi. Na mnie duże wrażenie zrobiła ACTIVE FLOOR, czyli urządzenie do edukowania poprzez ruch. Zadania można zaprogramować na każdy wiek i z każdej dziedziny. Tu widzę przyszłość edukacji. Zdecydowanie polecam wspomniane narzędzia nauczycielom wszystkich przedmiotów, a ze względu na ich wszechstronność i intuicyjność – również osobom, które nie są jeszcze biegłe w cyfrowym świecie. Dziękuję programowi Erasmus+ za możliwość podnoszenia swoich kompetencji w tak twórczych i atrakcyjnych turystycznie okolicznościach.

opublikowano: 2024-07-01, © Danuta Machnio
   dział: Erasmus+
fot. Zespół Szkół w Reszlu
fot. Zespół Szkół w Reszlu
fot. Zespół Szkół w Reszlu
fot. Zespół Szkół w Reszlu
fot. Zespół Szkół w Reszlu
fot. Zespół Szkół w Reszlu
fot. Zespół Szkół w Reszlu
fot. Zespół Szkół w Reszlu
fot. Zespół Szkół w Reszlu
fot. Zespół Szkół w Reszlu
fot. Zespół Szkół w Reszlu
fot. Zespół Szkół w Reszlu

WSPIERAJĄ NAS

Festool
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski
DFM Sp. z o.o. producent mebli tapicerowanych
Primavera Furniture
Wydział Nauk Technicznych UWM
Warmińsko-Mazurska Agencja Energetyczna
Ochotnicza Straz Pożarna w Reszlu