Śladami Mikołaja Kopernika

21 października uczniowie z kl. 1TGD 1TIA oraz uczniowie klas starszych wraz z nauczycielami p. Katrzyną Kurgan-Romańczuk, p. Katarzyną Pakulską i p. Arturem Palke pojechaliśmy na wycieczkę pt. "Śladami Mikołaja Kopernika"

Około godziny 5:30 wyjechaliśmy z Reszla.

Pierwszym naszym celem był Malbork gdzie zwiedziliśmy zamek gotycki, wznoszony w kilku etapach, od 1280 r. do połowy XV wieku, przez zakon krzyżacki, którego pełna nazwa brzmi: Zakon Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie. Zamek ten jest jednym z najznakomitszych przykładów średniowiecznej architektury obronno – rezydencyjnej w Europie. Poznaliśmy historię zamku opowiedzianą przez pana przewodnika i obejrzeli, m.in. Zamek Wysoki z kościołem Najświętszej Marii Panny i z kaplicą grobową św. Anny, Zamek Średni z Wielką Komturią, Wielkim Refektarzem, Pałacem Wielkich Mistrzów, Refektarzem Letnim i Zimowym oraz Zamek Niski (Przedzamcze) i szeregiem zabudowań gospodarczych. Była to wspaniała i niepowtarzalną lekcja historii, ponieważ jest to jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie naprawdę można poczuć średniowieczną atmosferę.

Około godziny 13:00 wyruszyliśmy do Elbląga gdzie zjedliśmy obiad. Następnie udaliśmy się udaliśmy się do Fromborka. Znajduje się tam miejsce pochówku Mikołaja Kopernika. Ostatnim miejscem naszej wycieczki był Park Astronomiczny, który znajduje się niespełna 2 km na południe od Wzgórza Katedralnego we Fromborku, w miejscowości Ronin, na najwyższym wzniesieniu w okolicy zwanym Górą Żurawią, na brzegu domniemanego krateru meteorytowego.

Dysponuje siedmioma pawilonami z instrumentami do obserwacji nieba (teleskopy, lunety), trzema tarasami obserwacyjnymi oraz dwoma budynkami mieszczącymi salę recepcyjną, pracownie i podręczną bibliotekę. Służy głównie celom dydaktycznym. W Parku można obejrzeć teleskopy, popatrzeć przez lunety na plamy słoneczne oraz na Księżyc.

Tam mieliśmy przygodę z dwoma tęczami oraz wichurą, ale ok godziny 22:00 wróciliśmy bezpiecznie do Reszla.

opublikowano: 2021-10-28, © Anastasia Scheiba
odsłon:1,   dział: Wydarzenia_szkolne

WSPIERAJĄ NAS

Festool
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski
DFM Sp. z o.o. producent mebli tapicerowanych